صرافی نوبیتکس (Nobitex) یکی از قدیمی‌ترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال به شمار می‌رود. سایت خرید و فروش ارز دیجیتال نوبیتکس در تابستان سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و قابلیت‌های بی‌شماری را همگام با بازارهای جهانی در اختیار کاربران قرار دهد. این صرافی بستری ایمن، آسان و سریع را جهت خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال بین خریدار و فروشنده فراهم می‌کند.

نوبیتکس از برترین پلتفرم‌های تبادل رمزارزها در مقایسه با سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که از مجوزهای مرتبط با فعالیت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال برخوردار است. این صرافی به دلیل احراز هویت آسان و سریع که دارد از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به شمار می‌رود. نوبیتکس با داشتن محیط ساده و کاربردی، حجم و سرعت بالای معاملات و قدمت چند ساله، میتوان جز یکی از قابل اعتماد ترین صرافی ها در معاملات بازار آنلاین محسوب شود.

نوبیتکس در یک نگاه

  • تاریخ تاسیس / شروع فعالیت: تابستان ۱۳۹۶
  • کارمزد بازار تومانی: ۰.۲٪ الی ۰.۳۵٪
  • کارمزد بازار تتری: ۰.۱۳٪ الی ۰.۱۵٪
  • مدل تسویه‌حساب: واریز فوری برای دارندگان حساب بانک آینده و برای سایر بانک‌ها واریز در اولین سیکل پایای بانکی
  • تعداد ارزهای ارائه شده: ۵۰
  • شبکه‌های پشتیبانی شده: لایتنینگ، بایننس، اسمارت چین، ترون، اتریوم
  • امکان ساخت حساب: شخص حقیقی + حساب شرکتی (حقوقی)
  • وب‌سایت رسمی: https://nobitex.ir/

اهداف نوبیتکس

زمانی که نوبیتکس متولد شد (۱۳۹۶)، آمار چندانی از وجود استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزها وجود نداشت، و بیش‌تر معاملات در صرافی‌های خارجی یا از طریق شبکه‌های مجازی رقم می‌خورد. به همین دلیل هیچ گونه تضمینی در معاملات و امنیت سرمایه‌ی کاربران وجود نداشت. 

به همین دلیل نوبیتکس با هدف رفع این معضلات و افزایش شانس موفقیت کاربران در آینده، و همچنین حفظ امنیت سرمایه و دارایی کاربران ایرانی، گستره‌ی فعالیت خود را گسترش داد تا افراد بتوانند در فضایی شفاف و به‌دور از هر گونه نگرانی به خرید و فروش و معامله بپردازند. ارائه‌ی خدمات در سطح بین‌المللی، و توسعه‌ی بازار به خصوص در کشورهایی که در حوزه‌ی رمزارزها کمتر توسعه یافته‌اند از دیگر اهداف نوبیتکس است.

شروع داستان نوبیتکس

هسته مرکزی تیم نوبیتکس در ابتدای شروع به کار یک تیم پنج نفره از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران بود که ایده ایجاد پلتفرمی برای خرید و فروش امن رمزارزها را اجرایی کردند. امیرحسین راد، از بنیان‌گذاران اصلی و مدیرعامل نوبیتکس، پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی طراحی فرآیند از دانشگاه صنعتی شریف، و دریافت مدرک کارشناسی ارشد، با چند تن از دوستان خود به فکر راه‌اندازی یک استارتاپ ایرانی افتادند که بر همین اساس سعی کردند پروژه‌های مختلفی را برای این کار در نظر بگیرند که در نهایت هیچ کدام از این ایده‌پردازی‌ها به مرحله‌ی اجرا نرسید و عملا ناموفق بود.

در همان سال‌ها امیرحسین راد به حوزه‌ی رمزارزها علاقه‌مند شد و فعالیت‌های مختصری هم در این زمینه داشت. کمبود فعالان عرصه ارزهای دیجیتال و عدم شناخت درست از این بازار موجب شد امیرحسین راد به طور جدی وارد این فضای پرریسک شود. سرانجام در سال ۱۳۹۵ با بررسی نیاز کاربران ایرانی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و معاملات آنلاین، امیرحسین راد به همراه دوستان خود به فکر راه‌اندازی و تاسیس بستری امن برای رفع این نیاز برآمدند که در نهایت با آزمون و خطای بسیار به نتیجه رسید و منجر به شکل‌گیری نوبیتکس امروزی شد.

بنیانگذاران نوبیتکس

  • امیرحسین راد: مدیرعامل و بنیان‌گذار نوبیتکس

تیم مدیریتی نوبیتکس با رهبری امیرحسین راد، با پیچ و خم‌های فراوانی به ویژه در یک سال اخیر مواجه شدند. با رشد و توسعه رمزارزها بر پایه بلاکچین، بازار اقتصادی این حوزه نیز پیشرفت چشمگیری داشت مخصوصا در سال 2021 که با تغییرات مثبت بازار رمزارزها مانند رسیدن ارزش بازار بیت کوین به یک تریلیون دلار، میزان اقبال عمومی نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار افزایش یافت.

  • محمد آقامیر: هم‌بنیان‌گذار و مدیر بلاکچین نوبیتکس

سال ۱۴۰۰، تیم بلاکچین نوبیتکس با رهبری محمد آقامیر، طراحی و اجرا شد، این موضوع، اتفاق مهمی به‌منظور اعتمادسازی برای کاربران بود. همچنین تیم بلاکچین برای اضافه نمودن هر رمزارز جدید نیازمند رعایت استانداردهایی بود که در همین راستا استفاده از مزیت نگهداری دارایی بر روی شبکه اصلی به جای نگهداری توکن‌ها روی شبکه‌های جایگزین، ایجاد امکان ذخیره‌سازی سرد و سیستم چند امضایی برای هر کوین و همینطور بررسی پشتوانه و آینده رمزارزها، به‌عنوان لازمه‌های اضافه کردن رمزارزها به بازار نوبیتکس باید در نظر گرفته می‌شد.

  • علی آقامیر: هم‌بنیان‌گذار و مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس

علی آقامیر، هم‌بنیان‌گذار و مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس در کنار تیم این شرکت به دنبال رسیدن به اهدافی مشخص مانند ارایه تمامی امکانات مورد نیاز برای فعالان بازار رمزارز در ایران، ورود به دنیای اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi)، توسعه بازار در سطح بین‌المللی، تمرکز بر رسالت آموزش و اطلاع‌رسانی، ایجاد بستر مورد نیاز برای به اشتراک‌گذاری دانش حوزه رمزارزها، ارائه راهکارهای متنوع برای مشاوره و پشتیبانی کاربران و همچنین سرمایه‌گذاری در محصولات کاربردی مرتبط با رمزارزها است.

  • امیرعلی اکبری؛ هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی نوبیتکس

هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی نوبیتکس با تیمی 52 نفره در واحد فنی تلاش می‌کند تا علاوه بر بر حفظ بی‌نقص اجزای پلتفرم نوبیتکس، اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آن را تضمین کند. وظیفه اصلی واحد فنی نوبیتکس، ارائه بهترین تجربه کاربری است، بزرگ‌ترین واحد فنی را تیم بلاکچین تشکیل می‌دهد، البته در کنار آن‌ها دیگر تیم‌ها مانند توسعه‌ دهنده‌های اندروید، هسته معاملات، گروه‌های ادمین پشتیبانی، عملیات و حسابداری نیز فعالیت می‌کنند که نقش اساسی در ایجاد یک پلتفرم یکپارچه و پایدار برای کاربران دارند. تیم محصول، تسترها، iOS، فرانت و سرور نوبیتکس از دیگر تیم‌هایی هستند که واحد فنی نوبیتکس را تشکیل داده‌اند.

  • محمد فرمد: عضو هیئت مدیره و مدیر منابع انسانی نوبیتکس

منابع انسانی نوبیتکس از یک تیم ۹ نفره تشکیل شده که مسئولیت تمام فعالیت‌ها و خط مشی مربوط به فعالیت افراد در نوبیتکس را برعهده دارد. این تیم توسط محمد فرمد مدیریت می‌شود و در سال میلادی گذشته با توجه به حجم بالای افزایش نیروی نوبیتکس، روزهای شلوغ و پر چالشی را پشت سر گذاشتند.

تاریخچه و رویکرد کلی

صرافی نوبیتکس نخستین شرکت ثبت شده دانش بنیان در این حوزه است که مجهز به بازار حرفه‌ای یا اصطلاحا Exchange Market است و کاربران میتوانند با گذاشتن سفارش خرید و فروش برای مبادله دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش و تتر با پول رایج ایران (ریال) به ترید بپردازند. هدف گروه نوبیتکس فراهم نمودن بستری امن، سریع و آسان جهت تبادل مستقیم بین خریداران و فروشندگان است. این بستر به عنوان واسطه ای میان خریداران و فروشندگان، امنیت معاملات و وصول دارایی های مبادله شده را تضمین می‌کند.

کاربران صرافی نوبیتکس (Nobitex)

تعداد کاربران نوبیتکس تـا پایان سال ۲۰۲۱ بـا رشد ۸/۳ برابـری بـه سه میلیون و ۲۳۱ هزار نفر رسید. گستره جغرافیایی کاربران نوبیتکس، به تنهایی میتواند تقاضای کاربران ایرانی را برای ما ترسیم کند. هر کاربر نوبیتکس به طور میانگین نزدیک به ۴۸ معامله موفق در بازارهای ریالی و تتری داشته است. همچنین میانگین تعداد معاملات کاربران فعال نوبیتکس به ۱۱۲ معامله می‌رسد.

پشتیبانی نوبیتکس

فعالیتهای این واحد به سه بخش چت آنلاین، احراز هویت و مرکز تماس تقسیم می‌شود که به صورت ۲۴ ساعته، در واحد مرکز تماس نوبیتکس موارد مربوط به مشتریان را پیگیری می‌کنند و به سوالات آنها پاسخ می‌دهند.

امکانات صرافی نوبیتکس (Nobitex)

  • پنل سود و زیان

با استفاده از این پنل، کاربران میتوانند عملکرد سرمایه گذاری خود را در بازه‌های روزانـه، هفتگی و ماهانه مشاهده کنند.

  • شبکه بایننس اسمارت چین

شبکه زنجیره هوشمند بایننس یا بایننس اسمارت چین به خاطر کارمزد کم و سرعت بالای انتقال مورد استفاده قرار میگیرد. نوبیتکس به واسطه درخواست زیاد کاربران و با وجود اختلال‌های پرتکرار شبکه، بایننس اسمارت چین را به فهرست شبکه‌های پشتیبانی شده از سوی نوبیتکس اضافه کرد.

  • اپلیکیشن تست نت

نوبیتکس با راه‌اندازی محیط آزمایشی، کار را برای کاربران تازه وارد راحت‌تر کرده است تا در ابتدا با معامله رمزارز در اپلیکیشن تست نت با شیوه خرید و فروش رمزارز آشنا شوند.

  • مستندات API

نوبیتکس از ابتدای کار API خود را در اختیار تمامی کاربران و توسعه‌دهندگان قرار داده است. با استفاده از API نوبیتکس کاربران می‌توانند علاوه بر اطلاع از آخرین قیمت‌ها و وضعیت بازار رمزارزها در ایران، اقدام به مدیریت حساب نوبیتکس خود به روش خودکار و مبتنی بر کد نمایید. استفاده از API علاوه بر فراهم‌سازی امکانات نوین برای کاربران، امکان انجام معاملات خودکار که باعث سیال و منصفانه‌تر شدن قیمت در بازارها می‌شود را فراهم می‌کند.

  • امکان ساخت حساب شرکتی

در نوبیتکس امکان ایجاد حساب شرکتی با ارائه آگهی ثبت آخرین تغییرات شرکت، معرفی نماینده شرکت، ایمیل حساب شرکتی و کد ملی نماینده، ارائه تصویر کارت ملی نماینده، گواهی کد اقتصادی وجود دارد، در این حساب، محدودیت های حساب شرکتی مانند سطح سه بوده و امکان ارتقا به سطح ویژه را نیز دارد. بنابراین برای ایجاد حساب شرکتی موارد زیر مورد نیاز است:

  • گواهی کد اقتصادی
  • معرفی نماینده شرکت
  • تصویر کارت ملی نماینده شرکت
  • آگهی ثبت آخرین تغییرات شرکت

مزایا و معایب صرافی نوبیتکس (Nobitex)

  • ساده و کاربردی: محیط ساده و کاربردی نوبیتکس، معامله ارز دیجیتال را برای شما لذت بخش خواهد کرد.
  • خرید و فروش امن: اولویت نوبیتکس امنیت است. با خیالی آسوده و بدون نگرانی خرید و فروش کنید.
  • پیشرو و سریع: تنوع رمزارزها و سرعت معاملات، نوبیتکس را جزو بهترین بازارهای آنلاین قرار داده است.
  • مدیریت موجودی کیف پول: رمزارزهای دیجیتال محبوب را خرید و فروش کنید و در یکجا وضعیت موجودی خود را دنبال کنید
  • پرداخت با کارت‌های شتاب: معامله انواع رمزارز با تومان از طریق واریز و برداشت با کارت‌های بانکی عضو شتاب
  • کارمزد رقابتی: کارمزد خرید و فروش در نوبیتکس بسیار کم است و با بالاتر رفتن حجم معاملات کاهش می‌یابد.
  • کیف پول امن: رمز اختصاصی کیف پول شما به صورت آفلاین نگهداری می شود و در برابر هر گونه هک ایمن خواهد بود.

معایب

  • یکی از معایب این صرافی زمان‌بر بودن پروسه احراز هویت است که این امر به دلیل زیاد بودن تعداد کاربران اتفاق می‌افتد.
  • همچنین برخی از کاربران کم بودن امکانات معاملاتی و جفت ارزهای پشتیبانی‌شده در این صرافی را از نکات منفی آن می‌دانند؛ که به گفته نوبیتکس، این موارد نیز به مرور و در به‌روزرسانی‌های آینده رفع خواهد شد.
  • احراز هویت با تصویر آخرین قبض: در صورتی که قبض کاغذی برای شما صادر نمی‌شود یا از تاریخ آخرین قبض کاغذی که دارید ۳ ماه گذشته باشد با مشکل تایید حساب کاربری‌تان مواجه خواهید شد.

اطلاعات تماس

  • شماره تماس پشتیبانی: ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۲۵
  • ایمیل: support@nobitex.ir
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، محله طرشت، بلوار صالحی، خیابان آزاده، برج فناوری طرشت
  • شماره تماس دفتر مرکزی: ۰۲۱۶۶۹۶۶۰۱۳

شبکه‌های اجتماعی نوبیتکس

برای اطلاع از آخرین اخبار، به‌روزرسانی‌ها و دیگر موارد مربوط به این مجموعه می‌توانید راه‌های ارتباطی صرافی نوبیتکس در زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن نوبیتکس

نوبیتکس در مسیر توسعه

با تمام این شرایط، مسیر توسعه نوبیتکس متوقف نشده و  این تیم آماده مقابله با چالش‌های جدید است. علی آقامیر، هم‌بنیان‌گذار و مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس در کنار تیم این شرکت به دنبال رسیدن به اهدافی مشخص مانند ارائه تمامی امکانات مورد نیاز برای فعالان بازار رمزارز در ایران، ورود به دنیای اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi)، توسعه بازار در سطح بین‌المللی، تمرکز بر رسالت آموزش و اطلاع‌رسانی، ایجاد بستر مورد نیاز برای به اشتراک‌گذاری دانش حوزه رمزارزها، ارائه راهکارهای متنوع برای مشاوره و پشتیبانی کاربران و همچنین سرمایه‌گذاری در محصولات کاربردی مرتبط با رمزارزها است.

تیم نوبیتکس برنامه دارد تا در سال آینده تعداد رمزارزهای این پلتفرم را افزایش دهد تا نیاز کاربران به پلتفرم‌های خارجی کمتر از گذشته باشد، به این ترتیب باید منتظر شنیدن خبرهای خوب از این پلتفرم در آینده نزدیک باشیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *